nedelja, 12. maj 2013

Bolečina v križu in nogi ("išias") - Pomaga Manualna terapija


Med 25. in 55. letom starosti sta najpogostejša razloga za bolečino v križu trigger točke v mišicah ali premik, zdrs medvretenčne ploščice (hernija, protruzija, prolaps, išias, lumboishialgija…).
Medvretenčna ploščica (discus) leži med dvema vretencema hrbtenice in je sestavljena iz dveh delov:
  1. želatinaste kroglice (nukleus pulposus), ki leži normalno na sredini medvretenčne ploščice (diskusa) in
  2. mreže vezivnih vlaken (anulus fibrosus), ki držijo to želatinasto kroglico na svojem mestu.
nepravilno_dvigovanje_bolečina_v_nogi
Nepravilni gib (upogib telesa naprej ali upogib telesa naprej in zasuk) lahko povzroči, da se en del mreže vezivnih vlaken potrga in želatinasta vsebina zdrsne iz sredine navzven. Če se premakne v smeri direktno nazaj, se čuti kot bolečina v križu. Če se premakne v smeri nazaj in malo vstran, se čuti bolečina v ritnici. Če pa se premakne v smeri vstran, uklešči živčno krenino in zato se čuti bolečina po nogi navzdol.
Fizioterapevti lahko uspešno pomagamo:
  1. Manualna terapija. Manualna terapija pri bolečini v križu in nogi izkorišča silo gravitacije in silo vezivnih vlaken, ki niso poškodovana. Tako s pomočjo točno določenih položajev potisnemo to premaknjeno želatinasto snov nazaj na svoje mesto na sredino. Na ta način odstranimo vzrok za bolečino in bolečina izzveni. Tehnike so nežne, počasne, brez hitrih, nenadnih gibov in neboleče.manualna_terapija_bolečine_v_križumanualna_terapija_bolečine_v_nogi
  2. Trigger point terapija. Trigger point masaža sprosti trigger točke, ki so nastale v mišicah zaradi bolečine. S trigger point terapijo sprostimo tudi trigger točke v mišicah, ki so bile preobremenjene zaradi spremenjene drže v času, ko nas je bolelo.trigger_point_bolečine_v_križu
  3. Vaje za globoko trebušno mišico in globoke hrbtne mišice. Z vajami za stabilizacijo ledvenega dela lahko preprečimo ponovitev težav in sicer se z izvajanjem teh vaj zmanjša možnost ponovitve v času 1 leta iz 80% (če ne izvajamo vaj) na 20% (če izvajamo te vaje).zahtevne_vaje_za_stabilizatorje_trupa
  4. Ergonomski napotki. Pomembna je pravilna drža, pravilno sedenje, vstajanje, dvigovanje bremen, čiščenje…, saj lahko le z ustrezno držo dosežemo, da se težave ne bodo več ponovilenepravilno_dvigovanje_bolečine_v_križu

Ni komentarjev:

Objavite komentar